Вітаю Вас у своєму блозі! Буду рада, якщо матеріали блогу стануть Вам у нагоді! Змінюємо освіту та світ на краще! Geography is too important to be left to geographers! Я-Ірина Балжі, працюю у ЗЗСО І-ІІІ ступенів с-ща Керменчик Старомлинівської сільської ради Волноваського району Донецької області.

Будь у русі, не зупиняйся,твори,пізнавай світ!

неділя, 5 грудня 2021 р.

Зовнішні процеси що змінюють земну кору. Вивітрювання.

 

Зовнішні процеси що змінюють земну кору. Вивітрювання.

1.Перевірка знань 

Повідомлення теми уроку та його мети

Вправа на розвиток логічного мислення)

На дошці як епіграф записане прислів’я: «Вода камінь точить» у нестандартному вигляді: «ВО-ЧИТЬ-МІНЬ-ДА-ТО-КА».

Учням треба прочитати прислів’я і визначити тему уроку.

ІІ І. Мотивація навчальної діяльності

Зовнішні і внутрішні сили Землі можна порівняти зі скульптора­ми, що невтомно працюють над виглядом нашої планети. При цьому один із них (внутрішні процеси) створює великі нерівності — високі гори і глибокі западини, а інший (зовнішні процеси) руйнує гори і за­сипає западини, створюючи нові форми рельєфу.

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з зовнішніми процесами Землі, роботою вітру, текучих і підземних вод, морів та льодовиків. І тема нашого уроку : «Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори: робота вітру, текучих і підземних вод, морів та льодовиків». Запис в зошит теми уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

-Розповідь вчителя

Процеси, що відбуваються на поверхні земної кулі, називають зовнішніми процесами Землі. Вони зумовлені енергією Сонця, роботою води та вітру, впливом живих організмів, а також господарською діяльністю людини

-Пояснення опорної схеми «Зовнішні процеси Землі

                                               Зовнішні процеси Землі




Робота Сонця       Робота води        Робота вітру     Робота живих       людини    Діяльність

(фізичне                (хімічне               видування         організмів        

вивітрювання)       вивітрювання)   дрібних             (органічне                        

руйнування            руйнування        часточок           вивітрювання)

мінералів і             розчинення і       гірських            перетворення

гірських                 перетворення      порід                 мінеральних

порід                      мінералів                                        речовин на

внаслідок               гірських                                          органічні

коливань                порід

температури

впродовж

доби

Схема. Зовнішні процеси Землі

Отже, зовнішні сили (екзогенні) впливають на зміну рельєфу Землі.

V Закріплення вивченого матеріалу

Учні в парах заповнюють колонки таблиці «Наслідки роботи зовнішніх процесів»

Назва

процесів

Робота Сонця

Робота

води

Робота

вітру

Робота

 льодовика

Робота

живих

організмів

Діяльність

людини

Наслідки

роботи

процесів

Формування

уламкових

осадових

порід

Яри,

печери,

борозни

Колони,

стовпи,

лунки,

дюни

 Льодовикова

 морена, кари,

цирки,

троги

Ґрунт,

нори,

кротовини

Терикони,

кар’єри

Табл. Наслідки роботи зовнішніх процесів

VІ .Застосування знань і вмінь

-Географічний практикум

Завдання: За Фізичною картою України назвати коси вздовж узбережжя Чорного та Азовського морів

VІІ. Підсумки уроку  

- Яку тему вивчали?

- Чим збагатили свої знання?

Оцінювання роботи учнів на уроці.

 

VІІІ .Домашнє завдання

 

Опрацювати параграф . Відповідати на запитання



Немає коментарів:

Дописати коментар