Урок 22. Моральний розвиток особистості.
Мета: дати поняття про роль життєвих цінностей у формуванні характеру;
визначити шляхи формування морального розвитку особистості.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Роль
життєвих цінностей у житті людини.
Життєві цінності – це
ідеї, ідеали, цінності, до яких прагнуть людина і суспільство.
Ціннісні орієнтації – це ті стани, явища та процеси в навколишньому житті, які стають орієнтиром для людини, спрямовують формування її цілей, а також способи їх досягнення.
2. Значення
життєвих цінностей у житті людини.
Дискусія.(Пригадайте, які життєві цінності мають
першочергове значення в житті людини й
особливе значення для формування характеру?)
3. Моральний
розвиток особистості.
Мораль – це
сукупність ідеалів, принципів, норм, які регулюють і спрямовують соціально
значущу поведінку людини, тобто поведінку її щодо інших людей, соціальних груп,
народу, людства в цілому.
Моральність - це ще й усвідомлення, прийняття принципів і
норм людьми, дотримання їх у вчинках і поведінці.
Добро виявляється
в конкретних діях, у відповідальності людини за здійснене, визнанні своїх
помилок, своєї провини, готовності і вмінні брати на себе відповідальність,
відповідати за наслідки здійсненого.
Зло – це все те,
що перешкоджає єднанню людей, гармонізації суспільних відносин.(насильство,
злочинність, грубість, егоїзм, злість…)
Любов – це одна з
форм подолання відчуженості між людьми, вершина гуманного ставлення до людини.
4.Самовиховання характеру.
Самовиховання – свідома діяльність людини, спрямована на
вироблення позитивних рис і подолання негативних.
Складові
самовиховання:
·
Самопізнання
·
Самоставлення
·
Самоповага
·
Самооцінка
· Саморегуляція
ІV.
Рефлексія.
1.
Яку роль
відіграють життєві цінності у житті людини?
2.
Як
життєві цінності впливають на формування характеру?
3.
Що таке
мораль?
4.
Які
складові самовиховання вам відомі?
Виконання тесту
Моральний розиток особистості
1.Скільки є
періодів морального розвитку особистості?
а)4 б)3 в)5 г)2
2.З чого
почати самовиховання характеру?
а) налаштувань
на зміни б)аналізу дій і вчинків
в)діяти
з задоволенням г)поставити
мету
3.Моральний
розвиток - це...
а)Сприйняття
людиною свого становища в суспільстві
б)Рівень
засвоєння уявлень, про загальноприйняті норми
в )Внутрішні зобов'язання людини перед собою
г)Психічні
властивості особистості
4.Третій етап
рівня морального розвитку людини характеризується... Оберіть декілька варіантів
відповіді
а)Людина бажає
отримати негайне заохочення за правильну поведінку
б)Людина
вважає погані вчинки негідними себе
в)Поводиться
відповідно норм, тому що її примушують
г) Людина
прагне зберегти почуття власної гідності
д) Поводиться
відповідно норм, тому що сама цього бажає
е)Поводиться
відповідно норм, бо боїться осуду
5.Самовиховання
характеру - це
а) Свідома
діяльність, спрямована на формування позитивних рис свого характеру
б) Рівень
засвоєння уявлень про моральні норми, сформованість моральних почуттів та
поведінки
в)Сприйняття
людиною свого становища в суспільстві залежно від її культурних особливостей,
системи цінностей
6.Ознаки
самовиховання характеру
а) Адекватна
самооцінка б) Вимогливість до себе
в) Уміння
ставити перед собою певну мету
г)Наявність
життєвих та моральних цінностей
д) Наявність
покрокового плану роботи
е)Систематична
й результативна робота
є)Прагнення
поліпшити свій характер
7.Що в
перекладі означає слово "мораль"?
а)поняття
добра б)оцінка чужих вчинків в)толерантність
г)загальноприйняті
норми
8.Хто із
філософів писав "хто рухається вперед у науках, але відстає у моральності,
той більше йде назад, ніж уперед"
а)Цицерон б)Арістотель
в)Іммануїл Кант
9.Що потрібно
для виконання плану удосконалення характеру
а)вольові
зусилля б)толерантність в)самоаналіз г)якість життя
10.Які
життєві навички необхідні для вдосконалення характеру?
а)критичне мислення б)ефективне спілкування в)грубість г)жорстокість
Домашнє
завдання.
Параграф 15, скласти конспект з теми уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар