Вітаю Вас у своєму блозі! Буду рада, якщо матеріали блогу стануть Вам у нагоді! Змінюємо освіту та світ на краще! Geography is too important to be left to geographers! Я-Ірина Балжі, працюю у ЗЗСО І-ІІІ ступенів с-ща Керменчик Старомлинівської сільської ради Волноваського району Донецької області.

Будь у русі, не зупиняйся,твори,пізнавай світ!

вівторок, 8 лютого 2022 р.

Конфлікти і здоров'я. Поняття конфлікту.Види і способи розв'язання конфліктів. Конструктивне розв'язання конфліктів.

 Конфлікти і здоров'я. Поняття конфлікту.Види і способи розв'язання конфліктів. Конструктивне розв'язання конфліктів.

Мета: ознайомити із прийомами конструктивного розв’язання конфліктів; пояснити значення терміна «конфліктоген», навести приклади конфліктогенів;виховувати толерантне ставлення до інших людей.

Вивчаємо новий матеріал:

— Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей — досить складний і тонкий процес. Кожен із нас учиться цьому все життя, здобуваючи досвід, часто за рахунок помилок і розчарувань. І, на жаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні.

— Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті?Як їх розпізнавати і попереджувати, розв’язувати? Про це ми з вами і поговоримо на уроці.

Вправа «Асоціативний кущ»— Які емоції й асоціації викликає у вас слово «конфлікт»? (Лайка, сльози, бійки, синці, кулаки, сварки, образи, вбивства тощо)

— Як бачимо, переважають негативні емоції й асоціації. Невже нічого позитивного немає в конфліктах? (Пошуки істини, відкриття, самоствердження тощо)

Робота з термінами (запис у робочий зошит)

Конфлікт — сутичка, суперечка, зіткнення протилежних поглядів, інтересів, бажань, норм поведінки.

Види конфліктів:

·         конструктивні (творчі),

·         деструктивні (руйнівні),

·         стабілізаційні.

Проблема ця досить серйозна. Існує навіть наука, котра безпосередньо цим займається, — конфліктологія. Що ж таке конфлікт?

Висновок. Конфлікт — це процес різного загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін.

Ø  Чи були ви коли-небудь учасником якогось конфлікту?

Ø  Де у вас виникають конфлікти?

Ø  Час минає. Конфлікт проходить. Що ви відчуваєте, коли згадуєте якийсь конфлікт?

Ø  Вам неприємно про це згадувати?

Ø  Ви про це згадуєте із задоволенням?

Ø  Вам однаково?

Ø  Ви б хотіли про це забути?

4. Складання «Формули конфлікту»

У тлумачному словнику слово «конфлікт» означає «зіткнення, серйозна розбіжність, суперечка». Для виникнення конфлікту потрібна конфліктна ситуація.

Ø  Яка ж «формула конфлікту»?   Конфлікт складений із:

·         проблеми;

·         учасників;

·         конфліктної ситуації;

·         інциденту.

5. Моделювання конфліктних ситуацій

Пропоную пригадати будь-яку конфліктну ситуацію зі свого життя і визначити складові конфлікту.

— Існує такий термін «конфліктна особистість». Як би ви визначили риси характеру такої особистості, її ознаки?

Висновок. У такої особистості:

1. Бажання домінувати за будь-яких обставин.

2. Бути занадто принциповою.

3. Надмірна прямолінійність у висловлюваннях і судженнях.

4. Поганий настрій, роздратованість.

5. Несправедлива оцінка вчинків і дій інших.

Ø  Чи подобається вам спілкуватися з конфліктною особистістю? Чому?

Ø  А чи не буваєте ви інколи такими особистостями?

6. Проблемне запитання

Дейл Карнегі писав: «У суперечці не можна перемогти. Якщо ви програли — значить програли, якщо перемогли — теж програли». Чому? (Обговорення.)

(Здобувши перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозмовник?Ви змусили його відчувати вашу перемогу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівається. Чи приємно вам про це згадувати?)

Висновок. Якщо ти прагнеш чогось досягти в житті, ніколи не витрачай часу на сварки. Єдиний спосіб виграти в суперечці — це уникнути її.



 УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

1. Робота за підручником

Ø  Назвіть причини виникнення конфліктів.

Ø  Хто бере участь у конфлікті?

Ø  Що хоче кожний учасник від конфліктної ситуації?

Ø  Як почувається кожен із учасників конфлікту?

3. Тестування - виконуйте у робочому зошиті:


Тест «Чи подобається вам конфліктувати?»

1. У громадському транспорті розпочалася голосна сварка. Ваша реакція:

а) не беру участі;

б) коротко висловлююсь на захист сторони, яку вважаю правою;

в) активно втручаюся в суперечку, викликаючи «вогонь» на себе.

2. Чи скаржитеся ви батькам на вчителів?

а) ні;

б) тільки якщо маю для цього вагомі підстави;

в) критикую з будь-якого приводу не лише вчителів, але й однолітків-підлабузників.

3. Чи часто ви сперечаєтеся з друзями?

а) Тільки якщо вони не ображаються;

б) лише з принципових питань;

в) суперечки — моя улюблена справа.

4. Ви стоїте в черзі за хлібом. Хоча кількість покупців невелика, знаходяться такі, що хотять купити хліб поза чергою. Як ви реагуєте?

а) Подумки обурююсь, але мовчу;

б) роблю зауваження;

в) проходжу вперед і починаю стежити за порядком.

5. У шкільній їдальні вам дали недосолену страву. Ваша реакція:

а) не здійматиму галасу через дрібниці;

б) мовчки попрошу солі;

в) не утримаюсь від зауважень і демонстративно відмовлюся від їжі.

6. Якщо хтось у школі випадково наступив вам на ногу:

а) з обуренням подивлюсь на кривдника;

б) коректно зроблю зауваження;

в) висловлюсь по «повній програмі».

7. Якщо хтось із близьких родичів придбав для вас річ, яка вам не подобається:

а) промовчу;

б) обмежуся коротким коментарем;

в) учиню скандал із коментарями.

8. Не пощастило в лотереї. Як ви до цього поставитесь?

а) Спробую здаватися байдужим;

б) відреагую з гумором;

в) з обуренням висловлюватиму власні думки.

Підрахунок балів: за кожну відповідь «а» — 4 бали; «б» — 2 бали; «в» — 1 бал.

Інтерпретація результатів:

·         до 10 балів: суперечки й конфлікти — це «повітря», без якого ви не можете жити. Полюбляєте критикувати інших, але якщо чуєте зауваження на свою адресу, можете «з’їсти живцем». Ваша критика — заради критики, не для користі справи. Ваша нестриманість і грубість відштовхують людей. У вас немає справжніх друзів. Отже, намагайтеся перебороти свій конфліктний характер;

·         від 11 до 22 балів: ви конфліктуєте лише тоді, коли немає іншого виходу й інші засоби вичерпані. Ви відверто відстоюєте свої погляди, тому маєте славу конфліктної людини. Насправді ж, конфліктуєте лише за певних обставин;

·         від 23 до 32 балів: на перший погляд ви — тихоня. Насправді — ви тактовна й миролюбна людина, яка вміє поводити себе в конфліктній ситуації. Ви уникаєте суперечок і конфліктів.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (РІЗНОРІВНЕВЕ)

І рівень — опрацювати матеріал у підручнику- параграф 23-24

ІІ рівень — описати конфлікти, що відбулися з вами або які вам доводилося спостерігати.

ІІІ рівень — скласти правила спілкування в конфліктній ситуації.

  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Пропоную вам закінчити вислови.

·         Найголовніше, щоб обидві сторони бажали... (розв’язання конфлікту).

·         Розберіться в істинних причинах і зосередьте увагу на проблемі й на тому,... (як її розв’язати).

·         Пробачення допоможе звільнитися від того негативу,... (який накопичився в результаті конфлікту).

·         Дайте можливість партнерові висловитися,... (уважно його послухайте).

·         Надайте співрозмовникові психологічну паузу... (для зняття емоційного напруження).

·         Визнавайте свої помилки до того, як співрозмовник почне вас... (критикувати).

·         Не поспішайте реагувати на чуже... (роздратування).

·         Ідіть на всі можливі... (компроміси).

·         Не критикуйте особистість партнера. Ніколи не завдавайте емоційної... (шкоди особистості).

·         Поступайтеся в дрібницях, щоб добитися... (перемоги в головному).

·         Створіть можливість гідного виходу із конфлікту, щоб «зберегти... (час і здоров’я).

·         Не уникайте конфліктів (вони неминучі!), а намагайтеся їх... (розв’язати або уникнути негативних наслідків).

·         Пам’ятайте, що безвихідних ситуацій... (не буває).



Немає коментарів:

Дописати коментар