Вітаю Вас у своєму блозі! Буду рада, якщо матеріали блогу стануть Вам у нагоді! Змінюємо освіту та світ на краще! Geography is too important to be left to geographers! Я-Ірина Балжі, працюю у ЗЗСО І-ІІІ ступенів с-ща Керменчик Старомлинівської сільської ради Волноваського району Донецької області.

Будь у русі, не зупиняйся,твори,пізнавай світ!

четвер, 17 лютого 2022 р.

Значення води у природі. Використання води людиною

 Тема: Значення води у природі. Використання води людиною.

Мета: ознайомити учнів зі значенням води в природі, видами забруднення води, способами її охорони, пояснити методи використання води людиною;розвивати пам’ять, увагу та логічне мислення учнів;виховувати дбайливе ставлення до водних ресурсів планети та любов до природи. 

Обладнання: підручники, робочі зошити, ґаджети учнів 

Тип уроку: засвоєння нових знань

Компетенції: навчально-пізнавальні, природоохоронні.

План і перебіг  УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

Вікторина «Цікаві факти про воду» (https://learningapps.org/6834930) (Додаток 1).

Вправа «Правда чи ні?» (https://learningapps.org/5119755) (Додаток 2).

 

III. Актуалізація опорних знань

Конкурс «Розпізнай та дай назву»:

1)    Утворюється при поєднанні води з розчинною речовиною.

2)    Твердий, рідкий, газоподібний.

3)    Сіль, цукор, оцтова кислота по відношенню до води.

4)    Прозора, безбарвна, не має запаху та смаку.

5)    Олія, пісок, мелена кава, глина по відношенню до води. 

Пригадаймо, на нашій планеті більше прісної чи солоної води? Яку воду ми використовуємо у повсякденному житті?

IV. Вивчення нового матеріалу

Учитель:Сьогоднішня тема уроку «Значення води у природі. Використання води людиною», тому ми з вами поговоримо про роль води у природі та про її забруднення і з’ясуємо якими способами охороняють воду та як використовують.

Людина не може прожити без води, як і інші живі істоти. У день вона випиває до 2 л води. У побуті людина також не може обійтися без води. Близько 300 л води використовується людиною на різні потреби – приготування їжі, догляду за чистотою тіла, миття посуду, прання, підтримання чистоти в оселі тощо. Витрачається вода також і на підтримання чистоти громадських будівель, вулиць населених пунктів.

Запитання для учнів:

1. Пригадайте, як обігріваються ваші оселі?

2. А чи використовують воду рослини?

Учитель:

Для вирощування сільськогосподарських тварин також потрібно чимало води. Жодне виробництво не обходиться без води. Чи то виробництво паперу, чи цукру, чи тканин, гуми тощо. Усі ці галузі промисловості використовують воду.

Люди використовують воду не тільки для побутових потреб і виробництва, її використовують ще й для лікування або оздоровлення. В таких цілях застосовують морську воду та підземні мінеральні води. В деяких містах, окрім мінеральних джерел, використовують артезіанську воду. Уперше такою водою користувалися на глибині 100 м, робили свердловини, встановлювали труби, по яких вода під тиском піднімалася вгору.

Перегляд відеоролику

Вперше артезіанську воду почали добувати в місті Артезіан у Франції. Вода чиста, тому що йде з великих глибин. У місті Коростишів, Житомирська область, Україна, теж є артезіанські свердловини, але там вода містить забагато заліза. Тому встановлюють фільтри і використовують воду тільки після очищення.

Незважаючи на запаси прісної води, з кожним роком її стає все менше. Це пов’язано зі зростанням потреби у прісній воді через зростання чисельності населення планети. Тому прісну воду потрібно берегти та споживати економно.


Перегляд відеоролику «Кожна краплина має значення»

Запитання для учнів:

Які висновки ми можемо зробити на основі даного відеоролику?

V. Закріплення вивченого матеріалу

Екологічна казка (інсценізація казки учнями).

По рівнині текла річка, чиста і прозора. На березі побудували завод іграшок. Він почав брати чисту воду з річки, а випускати – брудну, червоного кольору. Нижче по течії з’явився ще один завод, де виготовляли гумові чоботи. Він також брав чисту воду, а випускав брудну, чорного кольору. Була річечка чистою, прозорою, а стала – забрудненою і кольоровою. В річки було багато води, а стало мало – заводи ж багато п'ють. Люди сердяться: ні попрати, ні вмитися, ні напитися, ні риби наловити. Риба в річці захворіла, а звірі до річки не підходять.

Та одного разу прийшов на берег річки головний Санітар і дуже обурився. Іграшки та чоботи – це добре, але про людей і про природу не можна забувати. І наказав:

– Збудувати на заводах «водоочисні споруди» якнайшвидше, щоб брудна вода на заводі очищалася і знову за діло бралася. І так без кінця. Послухалися поради на заводах і річка знову стала чистою і прозорою.

Запитання для учнів:

1. Яка вода, на вашу думку, приносить більше користі: чиста чи брудна?

2. Про які шляхи забруднення водойм ми дізналися?

3. Що відбудеться, якщо раптом не стане води?

4. Що кожен з нас може зробити, щоб не забруднювати водойми?

VI. Підсумок уроку

Фізкультхвилинка «Австралійський дощ»

А чи знаєте ви, який австралійський дощ?

Піднімається вітер (потираємо руки)

Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями)

Почалася злива (плескаємо долонями по стегнах)

Злива перетворюється на бурю (тупаємо ногами)

Ось буря стихає (плескаємо долонями)

Стихає злива (плескаємо долонями по стегнах)

Закінчується дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями)

Шумить тільки вітер (потираємо долонями)

Австралійський дощ скінчився. Сонце! (піднімаємо руки вгору)

VII. Домашнє завдання: опрацювати параграф 32 підручника.

Немає коментарів:

Дописати коментар