Особливості економіки Індії.
Географічна номенклатура: Індія, Пакистан, Афганістан, Китай, Непал, М’янма, Бангладеш, Бутан, Колката, Мумбаї, Нью-Делі, Гайдарабад, Ченнаї (знаходимо в атласах та позначаємо в контурних картах)
- Актуалізація
опорних знань та чуттєвого досвіду учнів
Тестовий контроль
1.
Китай займає в світ за площею:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
2.
Китай за чисельністю населення
займає:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
3.
Китай за запасами вугілля
займає:
а) 3
місце б) 4 місце в) 1 місце г) 2 місце
4.
В електроенергетиці Китаю
лідирують:
а) ГЕС б) ТЕС в) АЕС
5.
За виплавкою чавуну і сталі в
світі Китай займає:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
6.
За випуском автомобілів Китай
займає:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
7.
За загальною довжиною залізниць
Китай займає:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
8.
За обсягом зовнішньої торгівлі
Китай займає:
а) 1 місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
З чим у вас асоціюється Індія? (лотос, сарі, чай, храми, фільми, танці) –
Прийом «Проблемне
питання»
Індія. Винятково багатоманітна і багатолика ця країна. Країною чудес називають її мореплавці і мандрівники минулого, «країною снігів і пальм» - самі індійці за вічнозелену рослинність і величні хребти Гімалаїв, це «країна рельєфних контрастів» і «країна мовних джунглів». А якою цю країну побачите ви? Відповідь на це запитання ми дамо наприкінці уроку
- Записуємо сьогоднішню дату, тему і план уроку
Тема: Індія. особливості
структури економіки країни, що розвивається
План уроку
1. Місце країни у світі і регіоні
2. Основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці
3. Господарство Індії
4. Зовнішні економічні зв’язки
Засвоєння нових знань, умінь і навичокНаш сьогоднішній урок ми проведемо у вигляді подорожі. Отож
Зупинка 1. Індія у світі та регіоні
Прийом «Шпаргалка» - на контурні карті за допомогою карт атласу підписати назви
держав-сусідів (Пакистан, Афганістан, Китай, Непал, Бангладеш, Бутан, М’янма.
Використовуючи матеріал атласу вказати столицю і площу країни.
Зупинка 2. Країна давньої культури
Перша індійська цивілізація зародилася ще в ІІІ тисячолітті до н.е. Європейська колонізація Індія почалася після плавання Васко да Гами через легендарні багатства регіону. Англійці отримали перемогу над суперниками в ході тривалих битв і з середини ХІХ століття до 1947 року Індія фактично була сировинним додатком Британської імперії. Сьогодні це найбільша країна Південної Азії, країна контрастів як з точки зору природних умов, так і соціально-економічної географії.
Зупинка 3. Багата і велична Відкрийте підручник опрацюйте матеріал про природно-ресурсний потенціал Індії, після чого вам потрібно буде вставити пропущені слова у тексті .
Встав пропущені слова
Природно-ресурсний потенціал Індії базується на великих запасах мінеральних ресурсів, зокрема ___, ____, ____, ___, ____, ____, _____, ____ . Ліси вкривають ___% території (23). Рекреаційні ресурси представлені гірськими масивами Гімалаїв і Каракоруму, пустелями, саванами, вологими лісами, створено мережу _________________ . У Гімалаях починаються найбільші річки Індії - ____, _____, _____________. Річка Ганг є священною річкою для всіх індусів, але в той же час є джерелом поширення захворюваності і надзвичайно забруднена побутовими відходами. ЧОМУ?
Зупинка 4. Населення Продовжуємо роботу з прийомом «Шпаргалка». Населення Індії становить 1,34 млрд осіб (2 місце в Азії та світі), народжуваність 9,55 проміле, смертність 7,32 проміле.
Обчисліть величину природного приросту та встановіть тип відтворення (2,23 проміле, другий тип). Це багатомовна і багатонаціональна країна, державною мовою якої є гінді
Зупинка 5. Сучасне господарство Використовуючи матеріал підручника) заповніть схему "Структура господарства Індії"
Таким чином, в Індії лідирує первинний сектор господарства, оскільки це аграрно-індустріальна країна, що розвивається з багатоукладністю господарства. Але в процесі реформування в Індії поєднуються традиційно відсталі галузі господарства з сучасними технологіями, що виводить Індію на шлях економічного розвитку і зростання.
Зупинка 6. Просторова організаці господарства
В Індії виділяють 4
райони, які з’єднані між собою коридорами зростання
1 район –
Північно-Східний – чорна металургія, чай, джут – Колката
2 район – Західний – нафотовидобуток,
порт, кіно – Мумбаї
3 район – Центральний і
Північний – рис, просо, пшениця – Нью-Делі
4 район – Південний – тропічне землеробство – Гайдарабад, Ченнаї
«Картографічний практикум» Позначте на контурній карті найбільші міста Індії – Колката, Мумбаї, Нью-Делі, Гайдарабад, Ченнаї
Зупинка 7. Зовнішня економічна діяльність За допомогою матеріалів Інтернету зробіть висновок, які товари Індія постачає на світовий ринок
Імпорт – нафта, машинне обладнання, добрива і хімікати
Головні торгові партнери
– США, Китай, країни ЄС
Зупинка 8. Україна та Індія Україна та Індія є традиційними торговими партнерами. Я пропоную вам розглянути нашу економічну співпрацю через прийом «Фішбоун»
Проблема «Перспектива розвитку українсько-індійських відносин А яке ваше ставлення до економічних відносин України та Індії?
6. Закріплення знань
Про які особливості
структури економіки Індії як країни, що розвивається, ви сьогодні дізналися?
1) Індія є аграрно-індустріальною країною зі значними контрастами економічного розвитку
2) Пріоритетними напрямками розвитку є сільське господарство, електроенергетика, розвиток інформаційних технологій, стратегічні промислові виробництва, аерокосмічна промисловість
3) Основними продовльчими культурами є рис, пшениця, просо, серед технінчиїх культур переважають бавовник, джут, цукрова тростина, вирощується багато тропічних фруктів
4) Міжнародну спеціалізацію Індії визначають металургія, машинобудування, хімічне, текстильне та швейне виробництва
5) Каркас промисловості країни складає «велика четвірка» (міста Мумбай, Колката, Нью-Делі, Ченнаї), від яких тягнуться вздовж транспортних магістралей «коридори зростання»
6) Основними торговими партнерами Індії є Китай, США, країни ЄС, Україна.
Домашнє завдання
1)
Опрацювати параграф 25 у підручнику
2) На конкретних прикладах
поясніть, чому район Бангалора називають «Силіконове плоскогір’я» і «Кремнієва
долина».
3)
Зְясуйте, яке економічне і
релігійне значення має твердження «40% індійців – вегетаріанці»
4)
*Напишіть коротку
статтю-підтвердження або статтю-спростування фейку на тему «Інвестиції Індії в
економіку України»
Немає коментарів:
Дописати коментар