Всесвітня історія 10 клас Урок 11
Тема :Італія у 1920-1930-х рр.
План уроку:
1. 1. Робота з ілюстраціями.
-      
Розгляньте
ілюстрації. 
-      
Що у них
спільного, що відмінного?
-      
На першій та
останній ілюстрації зображено символ фашистів. Що вам відомо про його основне
зображення?
-      
Про що, на вашу думку, це свідчить?
-      
Сьогодні ми дізнаємось про виникнення фашизму в Італії.
ДОВІДКА: Італійський фашизм
     
I.                                Вивчення нового матеріалу.
1.                          Робота в парах.
-      
Користуючись
текстом підручника на с. 49, заповніть таблицю.
Наслідки Першої світової війни для Італії
| Втрати | ·       
  600 тис.
  вбито, 1 млн – поранено і 700 тис – інваліди; ·       
  третина
  національного багатства країни; ·       
  у 4,5 рази
  збільшився зовнішній борг. | 
| Територіальні надбання | ·       
  західну частину  Істрії з Трієстом,
  Південний Тироль, Пулу, Горицію. | 
| Соціально-економічна сфера | ·       
  проблема безробіття мобілізованих; ·       
  скорочення промислового та сільськогосподарського виробництва; ·       
  скорочення реальної зарплати. | 
-    Охарактеризуйте
наслідки для Італії трьома словами.
1.                          Робота в малих групах.
-      
Опрацюйте текст
підручника на с. 50 – 51.  Виконайте
завдання.
заповніть
таблицю.
|  | Робітничий рух | Селянський рух | 
| Рушійні сили | робітництво  | селяни | 
| Хронологічні межі | 1919 – 1920 рр. | 1919 – 1920 рр. | 
| Вимоги  | ·       
  8-годинний
  робочий день; ·       
  збільшення
  заробітної плати; ·       
  укладення
  колективних договорів. | ·       
  надання землі.  | 
| Територія | північні промислові регіони | південні регіони | 
| Результати  |  |  | 
– запишіть конспект а планом:
Фашисти – це…
Фашизм виник в Італії…
Фашисти створили
….
Очолив фашистів…
-      
Чому, на вашу
думку, фашистам вдалося закріпитися при владі?
2.     Перегляд відеоролику.
-      
Перегляньте відеоролик.
-      
Випишіть риси
характеру Беніто Муссоліні.
-      
Які з них, на
вашу думку, допомогли йому у політичній діяльності?
-      
Чого найбільше
прагнув Муссоліні? 
-      
Які основні
заходи здійснював уряд Муссоліні?
-      
Як до диктатора
ставився італійський народ?
-      
З якою метою
Муссоліні об’єднався з нацистами?
-      
Чому ставлення
італійців до Муссоліні кардинально змінилося?
1.                        Кероване читання (с. 51 – 52 підручника).
-      
Опрацюйте текст
підручника.
-      
Запишіть
хронологію подій в Італії 1922 – 1939 рр.
-      
Дайте відповіді
на запитання.
·       
Як уряд
Муссоліні прийшов до влади?
·       
До яких заходів
вдався фашистський уряд?
·       
Що передбачала
«Хартія праці»?
·       
Чому церква залишалася
поза контролем фашистів?
·       
Яка подія
сталася 9 травня 1936 р.? Визначте її значення?
·       
З якими країнами
фашисти намагалися об’єднатися? 
Закріпимо хронологію подій
| 1919 рік | виникнення італійського фашизму | 
| 1921 рік | створення Національної фашистської
  партії | 
| 1922 рік | «похід на Рим» | 
| 1925 рік | початок другої хвилі боротьби за владу | 
| 1929 рік | «Латеранський конкордат» | 
| 1939 рік | «Сталевий пакт» | 
1.                                          Робота з історичною картою.
      I.           
Підсумки уроку.
1.     Вправа
«Фразеологізм або прислів'я». 
-      
Підберіть вираз, відповідний вашому
сприйняттю уроку.
   II.           
Інструктаж з домашнього завдання.
1.    
Опрацювати § 11 підручника.
 
 
Немає коментарів:
Дописати коментар