Всесвітня історія 10 клас Урок 11
Тема :Італія у 1920-1930-х рр.
План уроку:
1. 1. Робота з ілюстраціями.
-
Розгляньте
ілюстрації.
-
Що у них
спільного, що відмінного?
-
На першій та
останній ілюстрації зображено символ фашистів. Що вам відомо про його основне
зображення?
-
Про що, на вашу думку, це свідчить?
-
Сьогодні ми дізнаємось про виникнення фашизму в Італії.
ДОВІДКА: Італійський фашизм
I. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота в парах.
-
Користуючись
текстом підручника на с. 49, заповніть таблицю.
Наслідки Першої світової війни для Італії
Втрати |
·
600 тис.
вбито, 1 млн – поранено і 700 тис – інваліди; ·
третина
національного багатства країни; ·
у 4,5 рази
збільшився зовнішній борг. |
Територіальні надбання |
·
західну частину Істрії з Трієстом,
Південний Тироль, Пулу, Горицію. |
Соціально-економічна сфера |
·
проблема безробіття мобілізованих; ·
скорочення промислового та сільськогосподарського виробництва; ·
скорочення реальної зарплати. |
- Охарактеризуйте
наслідки для Італії трьома словами.
1. Робота в малих групах.
-
Опрацюйте текст
підручника на с. 50 – 51. Виконайте
завдання.
заповніть
таблицю.
|
Робітничий рух |
Селянський рух |
Рушійні сили |
робітництво |
селяни |
Хронологічні межі |
1919 – 1920 рр. |
1919 – 1920 рр. |
Вимоги |
·
8-годинний
робочий день; ·
збільшення
заробітної плати; ·
укладення
колективних договорів. |
·
надання землі. |
Територія |
північні промислові регіони |
південні регіони |
Результати |
|
|
– запишіть конспект а планом:
Фашисти – це…
Фашизм виник в Італії…
Фашисти створили
….
Очолив фашистів…
-
Чому, на вашу
думку, фашистам вдалося закріпитися при владі?
2. Перегляд відеоролику.
-
Перегляньте відеоролик.
-
Випишіть риси
характеру Беніто Муссоліні.
-
Які з них, на
вашу думку, допомогли йому у політичній діяльності?
-
Чого найбільше
прагнув Муссоліні?
-
Які основні
заходи здійснював уряд Муссоліні?
-
Як до диктатора
ставився італійський народ?
-
З якою метою
Муссоліні об’єднався з нацистами?
-
Чому ставлення
італійців до Муссоліні кардинально змінилося?
1. Кероване читання (с. 51 – 52 підручника).
-
Опрацюйте текст
підручника.
-
Запишіть
хронологію подій в Італії 1922 – 1939 рр.
-
Дайте відповіді
на запитання.
·
Як уряд
Муссоліні прийшов до влади?
·
До яких заходів
вдався фашистський уряд?
·
Що передбачала
«Хартія праці»?
·
Чому церква залишалася
поза контролем фашистів?
·
Яка подія
сталася 9 травня 1936 р.? Визначте її значення?
·
З якими країнами
фашисти намагалися об’єднатися?
Закріпимо хронологію подій
1919 рік |
виникнення італійського фашизму |
1921 рік |
створення Національної фашистської
партії |
1922 рік |
«похід на Рим» |
1925 рік |
початок другої хвилі боротьби за владу |
1929 рік |
«Латеранський конкордат» |
1939 рік |
«Сталевий пакт» |
1. Робота з історичною картою.
I.
Підсумки уроку.
1. Вправа
«Фразеологізм або прислів'я».
-
Підберіть вираз, відповідний вашому
сприйняттю уроку.
II.
Інструктаж з домашнього завдання.
1.
Опрацювати § 11 підручника.
Немає коментарів:
Дописати коментар